Sousse! - Reisverslag uit Sousse, Tunesië van Diana Tanis - WaarBenJij.nu Sousse! - Reisverslag uit Sousse, Tunesië van Diana Tanis - WaarBenJij.nu

Sousse!

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

21 Juni 2009 | Tunesië, Sousse

Nou daar ben ik dan; in Sousse! Zonder problemen konden we inchecken, ook al had ik 3 koffers die in totaal 47 kilo wogen. Hilarisch he.
Gisteravond laat zijn we vervolgens aangekomen. We hoorden toen dat Melissa bij een collega in zou komen te wonen, en ik apart in een studio. Dit vonden we beiden best vervelend, want door het emotionele afscheid hadden we toch al een soort van band... Ik vroeg dan ook aan mijn chef (die heel aardig is) of ik niet toch met Melissa samen kon wonen. Uiteindelijk kreeg ik het voor elkaar! :D Mijn appartement noemen ze een studio, maar dat is het niet. Het heeft een aparte woonkamer, dan een slaapkamer met 2 bedden, een aparte keuken en dan een piepklein badkamertje. Verder hebben we nog een klein terras. Klinkt heel leuk, maar het appartement valt ons eerlijk gezegd een beetje tegen... We lopen continu enge insecten dood te slaan, er lopen zelfs spinnen, het is erg donker, de keuken is oud, de badkamer is oud, we hebben nog niet uitgevonden hoe we warm water hebben, de tv doet het niet... Daarom hebben we nu het idee dat we bij de collega in gaan wonen waar Melissa eerst bij zou gaan wonen. Zij heeft echt een mooi appartement en woont in hetzelfde gebouw, een stukje verder.
Of dit ook gaat gebeuren is nog niet zeker, aangezien dit appartement eigenlijk voor 2 personen is. Maar achja, Melissa en ik delen nu ook een slaapkamer dus voor ons zou het niet uitmaken of het in mijn appartement is of in dat van die collega.

Anyway, we hebben niet stil gezeten hier. Vandaag was meteen mijn eerste inwerkdag; de hele dag ben ik op pad geweest met weer een andere collega en heb ik bij 5 welkomstmeetings gezeten. Het waren erg kleine meetings, met telkens maar 2 of 4 personen. Op een gegeven moment was ik het wel zat; ik was/ben zo moe, gisteren pas om 01.00 gaan slapen en vanmorgen om 06.30u was ik alweer wakker. En dan natuurlijk al die nieuwe indrukken erbij! Maargoed, vanmorgen reden we dus eerst naar Mahdia. Men rijdt hier behoorlijk asociaal voor Nederlandse begrippen, en zo ook mijn Nederlandse collega die hier al een aantal jaren woont. Al na 5 minuten waren we geflitst en bellen/roken tijdens het rijden, afsnijden, bumper kleven is hier allemaal heel normaal. En natuurlijk draag je daarbij niet je gordel, want dat is alleen verplicht buiten de bebouwde kom. Maargoed. Het was dus een ritje van 1,5 uur, en aangezien het zou kunnen dat ik daar ooit wel een keer in m'n eentje naar toe zou moeten werd me vriendelijk doch dringend verzocht de route erheen te onthouden. Nu ben ik niet een complete nul in orientatie, maar een rit van 1,5 uur ga ik toch écht niet onthouden.
Grappig is ook dat men hier zoiets kent als APK. Voor degene die wel is in Tunesie is geweest weet wat ik bedoel; er rijden hier voornamelijk wrakken rond. Dat die dingen door de APK komen is dus echt een wonder, maar hier schijnen de normen anders te zijn. En uiteraard wil Mohammed zijn mening over je auto wel even herzien als je hem wat extra dinars toeschuift... :P

Maarja. Ik heb de ritjes overleefd en zit nu dus in het appartement van die collega, wat niet alleen veel gezelliger en mooier is maar ook nog is internet heeft. Lang leve internet! ;)

Voor deze week hebben we verder al een inwerkprogramma gehad. Wat we bijvoorbeeld gaan doen is: een boottocht met het hele team, de dinershow die ik samen met Mirko ook heb gedaan toen we op vakantie in Hammamet waren, een kamelentocht en áls klap op de vuurpijl een 2-daagse tour waarbij we 1/3 van Tunesie gaan zien. We zullen hierbij o.a. een groot zoutmeer zien, de Sahara, hoogstwaarschijnlijk een oase en nog veel meer moois. En ja dit is allemaal onderdeel van ons inwerkprogramma! :D Verder gaan we ook nog wel wat echte werkdingen doen hoor; meelopen met bezoekuren, meekijken op het kantoor etc.

Verderrrr, voor de mensen die mij post willen sturen (ja ja ja!!), ik zal zsm een adres plaatsen waar dit naartoe kan.
M'n Tunesische nummer krijg ik morgen, dit wordt geregeld door Tui.

Vanavond gaan we lekker uit eten (ik, Melissa, collega Samantha, een GoBest entertainer en hostess Dyana van Sunweb die ik al gezien heb tijdens m'n vakantie), dus daar heb ik wel veel zin in. Gelukkig maar ook, want het is al een aardig tijdje geleden dat ik wat gegeten heb door alle stress etc. Ik moet hier echt nog wennen, maar op dit moment zie ik het zonnig in!

Liefs, Diana

  • 21 Juni 2009 - 19:30

    Mirko:

    Liefje!
    ik hoop echt dat je het heel erg naar je zin krijgt!
    Ik weet dat je het nu moeilijk hebt, maar het wordt vast leuker! wel jammer van je appartement. hoop voor je dat je in samantha's app. kan gaan inwonen! dat zou wel chill zijn! ben blij dat je internet gevonden hebt! :D
    kunnen we lekker met elkaar praten! heel veel plezier vanavond!

    en cool trouwens die sahara tocht!wilde ik eigenlijk ook wel doen.. maarja toen hadden we maar 1 weekje! jij hebt lekker 2 maanden de tijd dat soort dingen te doen :P

    ik hou van jou

    kus

  • 21 Juni 2009 - 19:42

    Mattanja:

    Wel leuk dat het tot nu toe goed bevalt! Ik hoop dat je jezelf een weg door de spinnen heen durft te slaan:)

    Ik stuur je wel post als je je adres erop zet, met de beloofde foto's ;)

    Xx

  • 21 Juni 2009 - 19:44

    Bianca:

    Hey meis,

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen en dat je toch lekekr niet alleen in dat studiotje (of eerder gezegd HOK) hoeft te wonen.

    Erg leuk verhaal ook, hoop dat er veel van zullen volgen.

    Hier alles prima, vanavond wat eters gehad maar verder vrij weinig (zoals het de laatste tijd al was). Als ik sappig nieuws voor je heb dan hoor je dat meteen, als het te sappig is dan stuur ik wel een mailtje of zo hahahahah....

    Heel veel plezier met je inwerk programma en maak der wat moois van.

    Liefs Bianca

  • 21 Juni 2009 - 19:45

    Monique:

    Hallo Diana ,

    Klinkt mij allemaal weer bekend in mijn oren , de autos die daar rondrijden zijn bij ons afgekeurde autos.Je zult het vast leuk hebben met je collegas , daar had ik altijd veel steun aan.
    Leuk dat je al die excursies mag doen . Ik stond vaak op infos te lullen en had nog geen enkele excursie gedaan.
    Ook had ik in israel gemiddeld info voor soms wel 80 man , maardat deden we met zijn tweeen.
    Bianca antwoord jou nu ook , we zitten tegelijk jouw te beantwoorden.
    Zit je al in het nieuwe appartement. Hoe heet je nieuwe chef , hoe is het weer.

    Houd ons op de hoogte .
    groetjes monique

  • 21 Juni 2009 - 20:08

    Anja:

    petje af, zo maar op avontuur.Gelukkig heb je leuke mensen om je heen en zo te lezen eerst nog veel toeristische uitstapjes voor de boeg. Ben benieuwd naar je fotos. Liefs, anja

  • 21 Juni 2009 - 21:12

    Liesbeth:

    Hee meis, wat n lekker begin weer zeg! Nou kop op t wordt alleen maar beter dan toch? Jij weet dat vast wel voor elkaar te boksen. Gelukkig kun je er lekker op uit, ff niet in je spinnenhok verblijven :p Toch wel cool dat je dat nu kan gaan doen!
    Hopelijk blijf je n beetje in de buurt van internet, kun je goed contact houden met iedereen.
    Whaha mohammeddd, ies goed auto jaaah! Pas op jezelf, gewoon n beetje meedoen int verkeer ;)
    Suc6 daar met inwerken!
    XXX Liesbeth

  • 22 Juni 2009 - 12:14

    Henriette:

    Hej Diana,
    Heel veel plezier in Tunesie!
    Maak er iets leuks van!
    Geniet van de excursies aangezien het de 1e en direct de laatste x is dat je die excursies gaat doen ;)

    Groetjes uit Kreta!

    xxhenriette

  • 22 Juni 2009 - 16:05

    José:

    Leuk om zo snel iets van je te lezen! Volgens mij gaat het een hele leuke tijd voor je worden! Vervelend he al die excursies...:)
    Het lukt je trouwens vast wel om een andere woonplek te regelen. Je bent bijdehand genoeg! X

  • 22 Juni 2009 - 19:25

    Mama:

    Hoi Diana

    Fijn om te horen dat alles goed gaat. Nu nog een betere huisvesting en het is helemaal top.Wij zijn inmiddels over en zitten her en der nog in de rommel. Sammy heeft het nog niet zo naar haar zin, maar dat zal wel goedkomen. Bart doet net of hij daar nooit weg geweest is en loopt al weer buiten. Nou vrouw we hopen snel weer wat van je te horen. Groetjes van ons allemaal en liefs van Mama.

  • 22 Juni 2009 - 19:34

    Claire:

    Hoi!

    Ik had je gisteren natuurlijk al gesproken, maar dat je zoveel leuke excursies mag doen wist ik nog niet! Gaaf hoor, geniet er maar lekker van!
    Hopelijk krijg je het steeds meer naar je zin. Ben benieuwd of je naar dat andere appartement gaat verhuizen.
    Veel succes met alles!

    xxx

  • 23 Juni 2009 - 12:37

    Leonie:

    hey diaan, je verhaal klinkt echt super grappig!! misschien is het niet altijd even leuk natuurlijk wat ik begrijp ook wel dat je mij ontzettend mist natuurlijk. maar meid je houd het wel even vol!! ;) .. maar ff serieus het klinkt echt leuk maar het zal ook wel even wennen zijn! meen je dat nou allemaal enge insecten en OOK nog SPINNEN?? niet normaal ik zou even klagen bij de organisatie!! insecten dat is al een eeste punt maar dan ook nog SPINNEN!!!

    meis heel veel plezier!! als er iets is kan je altijd bellen!!

    xxx lee


  • 23 Juni 2009 - 13:01

    Frederique:

    hey wijffiej!! klinkt vet allemaal!! lijkt me gaaf zo'n rondreis door tunesie!! heel veel plezier met werken en dingen zien en kijk uit naar je volgend verhaaltje!!! kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1398
Totaal aantal bezoekers 61151

Voorgaande reizen:

20 Juni 2009 - 29 Augustus 2009

Werken als hostess

25 Juni 2007 - 30 Augustus 2007

Werken als kids-entertainer

20 Maart 2006 - 26 Maart 2006

Werken op een congres

Landen bezocht: